Obchodné podmienky

Máte problém s našou spoločnosťou? Chcete podať sťažnosť? Alebo len chcete vedieť viac o našej spoločnosti?
Ozvite sa nám:
Email: info@deliashop.sk
Telefónne číslo: +421 905 607 245
Chcete riešiť spor mimosúdne, alternatívne, on-line prostredníctvom ODR platformy?
Prípadné spory medzi predávajúcim a kupujúcim je možné riešiť aj mimosúdnou cestou. Kliknite na:
https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=SK

Všeobecné obchodné podmienky
internetového obchodu www.deliashop.sk
(ďalej len „VOP“)

I. ZÁKLADNÉ POJMY
1. Predávajúci je prevádzkovateľ internetového obchodu www.deliashop.sk, spoločnosť TORRA, s.r.o..
2. Kupujúci je fyzická osoba (spotrebiteľ) alebo právnická osoba, ktorá vstúpila do obchodného vzťahu s predávajúcim.
3. Pojem tovar zahŕňa všetky druhy produktov v ponuke internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „tovar“). Pojem služby zahŕňa všetky druhy služieb v ponuke internetového obchodu predávajúceho (ďalej len „služby“).
4. Objednávka je návrh na uzatvorenie kúpnej zmluvy na diaľku, na základe ktorej je realizovaný odplatný predaj tovaru alebo poskytovanie služby, ktorá je predmetom podnikateľskej činnosti predávajúceho ako poskytovateľa služieb vo vzťahuj k objednávateľovi.
5. Kúpna zmluva (alebo len zmluva) je zmluva uzatvorená medzi predávajúcim, resp. poskytovateľom (ďalej len „predávajúci“) a kupujúcim, resp. užívateľom (ďalej len „kupujúci“), predmetom ktorej je odplatný predaj tovaru predávajúceho kupujúcemu alebo poskytovanie služby, a to vo forme kurzov, školení a workshopov, a ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú VOP, reklamačný poriadok, poučenie o možnosti odstúpenia od kúpnej zmluvy.

II. ÚDAJE O PREDÁVAJÚCOM
TORRA, s. r. o.
Sídlo: Tešedíkovo č. 541, 925 82 Tešedíkovo, Slovenská republika
Zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 25685/T
Sklad (príjem, výdaj tovaru): Jesenského 22, 927 01 Šaľa

IČO: 455 867 64
IČ DPH: SK2023047917
DIČ: 2023047917

Telefonické objednávky: +421 905 326 621
Kontaktný email: info@deliashop.sk
Informácie ohľadom tovaru, školení: +421 905 607 245

Bankové spojenie: Všeobecná úverová banka, a.s.
IBAN: SK74 0200 0000 0028 9969 5857
SWIFT: SUBASKBX

Dozorný orgán:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Nitriansky kraj
Staničná 9, 950 50 Nitra 1

III. VLASTNOSTI TOVARU A OBSAH SLUŽBY
1. Konkrétne vlastnosti tovaru spolu s informáciou o spôsobe použitia sú uvedené pri konkrétnom ponúkanom tovare.
2. Obsah, resp. popis ponúkanej služby je uvedený pri konkrétnej ponuke služby (napr. pri konkrétnom školení je uvedený obsah školenia).
3. Pre viac informácií o tovare, jeho vlastnostiach a spôsobe použitia alebo o ponúkaných službách nás kontaktujte na tel.č.: +421 905 607 245 alebo na emailovej adrese: info@deliashop.sk.
4. Tovar je určený na vonkajšie použitie. Použitie určitého tovaru vyžaduje odborné znalosti. Neodborným zachádzaním môžete spôsobiť škodu a ublíženie na zdraví. Skladujte pri teplote +5 - +20 stupňov. Výrobok, pri ktorom je v e-shope a/alebo na jeho obale uvedené upozornenie „Na profesionálne použitie“, jeho aplikáciu a použitie zverte odborníkovi. Aplikácia alebo použitie tohto výrobku si z dôvodu bezpečnosti vyžaduje profesionálne skúsenosti, zručnosť a vedomosť o látkach použitých vo výrobku.

IV. OBJEDNÁVKA TOVARU A SLUŽBY
1. Kupujúci dostane tovar, resp. si objedná službu za cenu platnú v čase objednania.
2. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami. Cena tovaru bude uvedená v objednávke a v správe potvrdzujúcej prijatie objednávky tovaru. Predávajúci je platiteľom DPH v zmysle právnych predpisov Slovenskej republiky.
3. Kupujúci spotrebiteľ má možnosť sa pred vykonaním objednávky oboznámiť so skutočnosťou, po akú dobu zostáva ponuka alebo cena v platnosti.
4. Objednávať je možné nasledujúcimi spôsobmi:
a. prostredníctvom elektronického obchodu http://www.deliashop.sk/
b. telefonické objednávky: +421 905 326 621,
c. emailové objednávky: info@deliashop.sk
Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku (telefón, internet, atď.) pre uskutočnenie objednávky sú v bežnej výške, závislé na tarife telekomunikačných služieb, ktoré kupujúci používa.
5. Predávajúci je za istých okolností stanovených predávajúcim oprávnený žiadať potvrdenie objednávky (telefonicky alebo písomne) kupujúcim, napr. ak hodnota objednávky kupujúceho je nad 150,- EUR, tovar sa má dodať mimo územia Slovenskej republiky. V prípade odmietnutia potvrdenia objednávky kupujúcim, sa objednávka považuje za neplatnú. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedenom prípade nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.
6. Predávajúci si vyhradzuje právo vyhlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupu bude kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.
6. Kupujúci má možnosť pred vlastným odoslaním objednávky ju skontrolovať a prípadne opraviť.
7. Fakturačné údaje kupujúceho nie je možné meniť spätne po odoslaní objednávky, ibaže by sa zmluvné strany dohodli inak.

V. KÚPNA ZMLUVA
1. Ak je kupujúcim spotrebiteľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného tovaru, resp. služby predávajúcim na jeho web stránky, kúpna zmluva vzniká odoslaním objednávky zo strany kupujúceho spotrebiteľa a potvrdením o prijatí objednávky, ktoré je zasielané predávajúcim a obsahuje súhrn objednávky s aktuálnym znením VOP, reklamačného poriadku a iných zákonom predpísaných dokumentov.
2. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny a informácie o dodaní, resp. dostupnosti tovaru) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán, v zmysle článku IV. VOP alebo na základe zákonných dôvodov.
3. Ak je kupujúci podnikateľ, návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je odoslaná objednávka tovaru kupujúcim podnikateľom a samotná kúpna zmluva je uzatvorená momentom doručenia potvrdenie objednávky zo strany predávajúceho. Za prípadné chyby pri prenesení dát predávajúci nenesie zodpovednosť.

VI. DODANIE TOVARU
1. Kúpnou zmluvou sa predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu odovzdá tovar a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru. Kúpnou zmluvou sa kupujúci spotrebiteľ zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu, pokiaľ nevyužije právo na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní.
2. Predávajúci si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení kúpnej ceny.
3. Predávajúci splní povinnosť odovzdať tovar Kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi.
4. Ak má predávajúci tovar odoslať, odovzdá tovar kupujúcemu - podnikateľovi odovzdaním prvému dopravcovi k preprave pre kupujúceho a umožní kupujúcemu uplatniť práva z prepravnej zmluvy voči dopravcovi. Ak má predávajúci tovar odoslať, tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa
a. tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c. tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.
5. Predávajúci odovzdá kupujúcemu predmet kúpy v ujedanom množstve, akosti a prevedení.
6. Ak nie je ujedané, ako ma byť tovar zabalený, predávajúci tovar zabalí podľa zvyklostí, spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochranu. Rovnakým spôsobom zaobstará predávajúci tovar pre prepravu.

VII. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
Oboznámenie so spracúvaním osobných údajov podľa § 15 zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
A. Identifikačné údaje prevádzkovateľa:
Prevádzkovateľ TORRA, s. r. o., sídlo: Tešedíkovo č. 541, 925 82 Tešedíkovo, Slovenská republika, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Trnava, Oddiel: Sro, Vložka číslo: 25685/T, IČO: 455 867 64, IČ DPH: SK2023047917, DIČ: 2023047917 (ďalej len „Prevádzkovateľ“), ktorý je prevádzkovateľom IS ........
B. Účel spracúvania osobných údajov :
Spracovanie údajov pre: (i) predaj cez eshop, (ii) marketingové účely, (iii) zasielanie newsletteru.
C. Zoznam osobných údajov :
a. meno, priezvisko,
b. emailová adresa a telefónne číslo.
D. Doplňujúce informácie
1. Súhlas dotknutej osoby
2. Poskytnutie osobných údajov tretím stranám, spoločnostiam (ďalej len „Sprostredkovatelia“) na základe zmluvy s kuriérskou spoločnosťou Geis, GLS.
3. Prevádzkovateľ vyhlasuje, že pri výbere sprostredkovateľov dbal na ich odbornú, technickú, organizačnú a personálnu spôsobilosť a ich schopnosť zaručiť bezpečnosť spracúvaných osobných údajov opatreniami podľa § 19 ods. 1.
4. Prevádzkovateľ vyhlasuje, že má prijaté všetky opatrenia v zmysle §19 ods.1. a týmto sa zaväzuje chrániť tieto údaje pred náhodným ako aj nezákonným poškodením a zničením, náhodnou stratou, zmenou, nedovoleným prístupom a sprístupnením ako aj  pred akýmikoľvek inými neprípustnými formami spracúvania v zmysle opatrení prijatých v bezpečnostnom projekte.
5. Sprostredkovateľ sa zaväzuje spracúvať osobné údaje len v rozsahu a za podmienok dojednaných v poverení sprostredkovateľa spracovaním osobných údajov.
6. Prevádzkovateľ prehlasuje, že nebude poskytovať osobné údaje iným Sprostredkovateľom, ako tým, ktorý sú uvedené v tomto oboznámení.
7. Prevádzkovateľ prehlasuje, že bude zhromažďovať osobné údaje v rozsahu nevyhnutnom pre naplnenie stanoveného účelu a spracovávať len v súlade s účelom, na ktorý boli zhromaždené.
8. Prevádzkovateľ je povinný zachovávať mlčanlivosť o osobných údajoch, ktoré spracúva. Povinnosť mlčanlivosti trvá aj po ukončení spracúvania osobných údajov.
E. Poučenie o právach dotknutej osoby:
1. Dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti od prevádzkovateľa vyžadovať
a. potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané,
b. vo všeobecne zrozumiteľnej forme informácie o spracúvaní osobných údajov v informačnom systéme v rozsahu podľa § 15 ods. 1 písm. a) až e) druhý až šiesty bod; pri vydaní rozhodnutia podľa odseku 5 je dotknutá osoba oprávnená oboznámiť sa s postupom spracúvania a vyhodnocovania operácií,
c. vo všeobecne zrozumiteľnej forme presné informácie o zdroji, z ktorého získal jej osobné údaje na spracúvanie,
d. vo všeobecne zrozumiteľnej forme zoznam jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
e. opravu alebo likvidáciu svojich nesprávnych, neúplných alebo neaktuálnych osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania,
f. likvidáciu jej osobných údajov, ktorých účel spracúvania sa skončil; ak sú predmetom spracúvania úradné doklady obsahujúce osobné údaje, môže požiadať o ich vrátenie,
g. likvidáciu jej osobných údajov, ktoré sú predmetom spracúvania, ak došlo k porušeniu zákona,
h. blokovanie jej osobných údajov z dôvodu odvolania súhlasu pred uplynutím času jeho platnosti, ak prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na základe súhlasu dotknutej osoby.
i. Právo dotknutej osoby podľa odseku 1 písm. e) a f), možno obmedziť len ak takéto obmedzenie vyplýva z osobitného zákona, alebo jeho uplatnením by bola porušená ochrana dotknutej osoby, alebo by boli porušené práva a slobody iných osôb.
2. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti má právo u prevádzkovateľa namietať voči
a. spracúvaniu jej osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu bez jej súhlasu a žiadať ich likvidáciu,
b. využívaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu v poštovom styku, alebo
c. poskytovaniu osobných údajov uvedených v § 10 ods. 3 písm. d) na účely priameho marketingu.
3. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, má právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať voči spracúvaniu osobných údajov v prípadoch podľa § 10 ods. 3 písm. a), e), f) alebo g) vyslovením oprávnených dôvodov alebo predložením dôkazov o neoprávnenom zasahovaní do jej práv a právom chránených záujmov, ktoré sú alebo môžu byť v konkrétnom prípade takýmto spracúvaním osobných údajov poškodené; ak tomu nebránia zákonné dôvody a preukáže sa, že námietka dotknutej osoby je oprávnená, prevádzkovateľ je povinný osobné údaje, ktorých spracúvanie dotknutá osoba namietala, bez zbytočného odkladu blokovať a zlikvidovať ihneď, ako to okolnosti dovolia.
4. Dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti alebo osobne, ak vec neznesie odklad, ďalej má právo u prevádzkovateľa kedykoľvek namietať a nepodrobiť sa rozhodnutiu prevádzkovateľa, ktoré by malo pre ňu právne účinky alebo významný dosah, ak sa takéto rozhodnutie vydá výlučne na základe úkonov automatizovaného spracúvania jej osobných údajov. Dotknutá osoba má právo žiadať prevádzkovateľa o preskúmanie vydaného rozhodnutia metódou odlišnou od automatizovanej formy spracúvania, pričom prevádzkovateľ je povinný žiadosti dotknutej osoby vyhovieť, a to tak, že rozhodujúcu úlohu pri preskúmaní rozhodnutia bude mať oprávnená osoba; o spôsobe preskúmania a výsledku zistenia prevádzkovateľ informuje dotknutú osobu v lehote podľa § 29 ods. 3. Dotknutá osoba nemá toto právo iba v prípade, ak to ustanovuje osobitný zákon, v ktorom sú upravené opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby, alebo ak v rámci predzmluvných vzťahov alebo počas existencie zmluvných vzťahov prevádzkovateľ vydal rozhodnutie, ktorým vyhovel požiadavke dotknutej osoby, alebo ak prevádzkovateľ na základe zmluvy prijal iné primerané opatrenia na zabezpečenie oprávnených záujmov dotknutej osoby.
5. Ak dotknutá osoba uplatní svoje právo
a. písomne a z obsahu jej žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto zákona; žiadosť podanú elektronickou poštou alebo faxom dotknutá osoba doručí písomne najneskôr do troch dní odo dňa jej odoslania,
b. osobne ústnou formou do zápisnice, z ktorej musí byť zrejmé, kto právo uplatnil, čoho sa domáha a kedy a kto vyhotovil zápisnicu, jeho podpis a podpis dotknutej osoby; kópiu zápisnice je prevádzkovateľ povinný odovzdať dotknutej osobe,
c. u sprostredkovateľa podľa písmena a) alebo písmena b), je ten povinný túto žiadosť alebo zápisnicu odovzdať prevádzkovateľovi bez zbytočného odkladu.
6. Dotknutá osoba pri podozrení, že jej osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať úradu návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.
7. Ak dotknutá osoba nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jej práva môže uplatniť zákonný zástupca.
8. Ak dotknutá osoba nežije, jej práva, ktoré mala podľa tohto zákona, môže uplatniť blízka osoba.
9. Žiadosť dotknutej osoby podľa § 28 ods. 1 písm. a) až c), e) až h) a ods. 3 až 5 vybaví prevádzkovateľ bezplatne.
10. Žiadosť dotknutej osoby podľa § 28 ods. 1 písm. d) vybaví prevádzkovateľ bezplatne okrem úhrady vo výške, ktorá nemôže prekročiť výšku účelne vynaložených vecných nákladov spojených so zhotovením kópií, so zadovážením technických nosičov a s odoslaním informácie dotknutej osobe, ak osobitný zákon neustanovuje inak.
11. Prevádzkovateľ je povinný písomne vybaviť žiadosť dotknutej osoby podľa odsekov 1 a 2 najneskôr do 30 dní odo dňa doručenia žiadosti.

VIII. CENA TOVARU A SLUŽIEB
1. Všetky ceny uvedené u jednotlivých tovarov sú zmluvné, platné a konečné.
2. Cena za tovar nezahŕňa poplatky za dopravu a iné špecifické poplatky, ktoré sú uvádzané až v rámci tzv. nákupného košíka a ich výška sa odvíja od konkrétnej voľby Kupujúceho.
3. Akciové ceny produktov platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.
4. Cena služby je vopred stanovená a je platná a konečná. O cene služby je každý účastník informovaný pred uzatvorením akéhokoľvek zmluvného vzťahu.

IX. POPLATKY ZA DOPRAVU
1. Cena dopravy je obvykle uvedená v rámci procesu objednávky a pri potvrdení objednávky. 2. Obvyklá cena dopravy tovaru kuriérom:
0,1 – 5 kg - 3,90 €
5,1 – 10 kg - 4,30 €
10,1 - 15 kg - 4,90 €
15,1 - 20 kg - 5,50 €
20,1 - 25 kg - 6,20 €
25,1 - 30 kg - 7,80 €
3. Obvyklá cena dopravy tovaru na dobierku v rámci Slovenskej republiky:
do 500g - 2,90 €
do 1 kg - 3,90 €
do 2 kg - 4,90 €
4. Obvyklá cena dopravy tovaru mimo územia Slovenskej republiky v rámci Európskej únie:
do 0,5 kg - 4,50 €
do 1 kg - 7,50 €
do 2 kg - 13 €
5. Pri objednávke nad 60,- € s miestom doručenia na území Slovenskej republiky je cena dopravy zahrnutá v cene objednaného tovaru.

X. PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Kupujúci si sám zvolí spôsob uhradenia tovaru. Kupujúci môže tovar, resp. platbu za službu uhradiť:
a. vopred na účet predávajúceho,
b. v hotovosti pri prevzatí dobierky u dopravcu,
c. v hotovosti pri osobnom prevzatí v sklade predávajúceho,
d. faktúrou po obdržaní tovaru s lehotou splatnosti určenou predávajúcim,
e. platobnou kartou.
2. Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.

XI. DODACIE PODMIENKY TOVARU
1. Predávajúci zaisťuje či sprostredkováva nasledujúce spôsoby dodania:
a. osobný odber v sklade predávajúceho,
b. zasielanie kuriérom,
c. zasielanie dobierkou poštou na adresu kupujúceho.
2. Kupujúci bude o čase doručenia objednaného tovaru informovaný prostredníctvom e-mailu. Dĺžka doručovania objednaného tovaru a cena dopravy je závislá na spôsobe dopravy, ktorú si Kupujúci zvolí. Obvyklá dodacia lehota tovaru na sklade je lehota 5 pracovných dní, v závislosti od zvoleného spôsobu platby. Maximálna lehota dodania tovaru je 30 dní odo dňa potvrdenia objednávky zo strany Predávajúceho.
3. Predávajúci alebo zmluvný partner predávajúceho môže pri preberaní tovaru požadovať predloženie identifikačného preukazu (OP alebo iného dokladu), a to za účelom predchádzania vzniku škôd a zamedzeniu legalizácie výnosov pochádzajúcich z trestnej činnosti. Ak je kupujúcim právnická osoba, výdaj tovaru alebo preplatenie dobropisu budú umožnené iba štatutárnemu orgánu danej právnickej osoby alebo osobe, ktorá sa preukáže overenou plnou mocou. Bez predloženia niektorého z týchto dokladov môže predávajúci alebo zmluvný partner predávajúceho odmietnuť tovar vydať.
4. Kupujúci, ktorý je podnikateľom, je povinný (kupujúcemu, ktorý je spotrebiteľom, je tento postup odporúčaný), aby bezprostredne pri dodaní prekontroloval spolu s dopravcom stav zásielky (počet balíkov, poškodenie krabice) podľa priloženého prepravného listu. Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie zásielky, ktorá nie je v zhode s kúpnou zmluvou tým, že zásielka je napr. neúplná alebo poškodená. Pokiaľ takto poškodenú zásielku kupujúci od prepravcu prevezme, je nevyhnutné poškodenie popísať v odovzdávacom protokole prepravcu.
5. V prípade neúplnej alebo poškodenej zásielky je toto kupujúci – podnikateľ povinný okamžite oznámiť e-mailom na adresu: info@deliashop.sk, spísať s dopravcom škodový protokol a tento bez zbytočného odkladu zaslať e-mailom alebo poštou predávajúcemu. Dodatočné reklamácie neúplnosti alebo vonkajšieho poškodenia zásielky nezbavuje kupujúceho – podnikateľa práva vec reklamovať, dávajú však predávajúcemu možnosť preukázať, že sa nejedná o rozpor s kúpnou zmluvou.

XII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV
1. Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu (e-mailom na info@deliashop.sk), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektmi sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Návrh môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
2. Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
3. Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhrsr.sk.

XIII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Tieto VOP sú platné a účinné od 01.11.2016 a rušia predchádzajúce znenia VOP. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeniť VOP bez predchádzajúceho upozornenia. Toto ustanovenie sa nevzťahuje na už uzatvorené zmluvné vzťahy.
2. Rozhodným právo pre zmluvné vzťahy je právo Slovenskej republiky. Právomoc rozhodovať o veciach v spojitosti so zmluvným vzťahov majú súdy Slovenskej republiky.

Tento web používa súbory cookies. Prehliadaním webu vyjadrujete súhlas s ich používaním. Súhlasím Viac informácií